Network Operations Center (NOC) to kompleksowa usługa umożliwiająca wykrywanie i szybką reakcję na incydenty w infrastrukturze sieciowej.
NOC gwarantuje stały nadzór nad urządzeniami i ich parametrami w obszarach takich jak sieć LAN, WIFI oraz WAN, które umożliwiają wymianę danych w sieciach lokalnych i poza nimi.
Dzięki temu NOC zapewnia stabilne oraz wydajne działanie środowisk służących do komunikacji i wymiany informacji w procesach biznesowych.
Zespół analityków NOC stale monitoruje parametry urządzeń należących do infrastruktury sieciowej klienta oraz tworzy procesy wykrywania i zarządzania incydentami poprzez:
Network Operations Center nadzoruje działanie urządzeń w sieci klienta poprzez monitorowanie ich parametrów i wykrywanie incydentów w zakresie:
W pierwszej kolejności ustalane są potrzeby i wymagania klienta oraz zbierane są informacje dotyczących jego infrastruktury, która miałaby zostać objęta usługą nadzoru.
Na podstawie tego MAIN przygotowuje założenia co do wdrożenia usługi w środowisku klienta i prezentuje klientowi możliwe rozwiązania.
Następnie opracowujemy i ustalamy z klientem procedury obsługi incydentów, które będą wykrywane przez automatyczny system nadzoru (w tym: możliwe formy eskalacji, SLA, współpraca z innymi zespołami w strukturach klienta).
Przygotowujemy standardy konfiguracji urządzeń do współpracy z systemem nadzoru (nazewnictwo urządzeń, opisy interfejsów itp., schemat opisu lokalizacji urządzeń).
Po dopracowaniu wszelkich ustaleń zespół MAIN przeprowadza instalację i konfigurację systemu nadzoru. Na tym etapie klient konfiguruje też te urządzenia, które mają być objęte nadzorem (MAIN zapewnia wsparcie w tym zakresie w razie wyrażenia przez klienta takiej potrzeby).
Następuje pełne uruchomienie usługi NOC.
W początkowej fazie tego etapu wprowadzamy ostatnie korekty dotyczące procedur obsługi incydentów lub konfiguracji monitoringu.
Po uruchomieniu nadzoru rozpoczyna się aktywny proces świadczenia usługi - analitycy NOC weryfikują i analizują wykrywane incydenty podejmując działania zgodne z ustaleniami z klientem. Na podstawie swoich obserwacji oraz doświadczenia zespół MAIN przedstawia też rekomendacje, np. dotyczące usprawnienia infrastruktury lub zmian w konfiguracji środowiska nadzoru.
Napisz do nas, a odpowiedź otrzymasz w 1 dnia roboczego.