Niezawodna infrastruktura dopasowana do Twojej firmy
— Dedicated Private Cloud

Skontaktuj się

Dedykowane środowisko wirtualne
zgodne z potrzebami Twojej firmy

Pełna personalizacja

Dokładnie poznajemy potrzeby Twojej firmy w danym momencie i dopasowujemy rozwiązanie całkowicie pod Twój biznes.

Skalowalność rozwiązań

Na początku dobieramy optymalną platformę sprzętową i rozwijamy ją w miarę rosnących potrzeb. Zwiększenie zasobów jest możliwe nawet w ciągu kilku godzin.

Technologia VMware

Chmura MAIN oparta na oprogramowaniu VMware vCenter jest najbardziej zaawansowanym technologicznie IaaS.

Bezpieczeństwo danych

Dzięki zastosowaniu najnowszych technologicznie rozwiązań zapewniamy naszym klientom najwyższy na rynku poziom bezpieczeństwa i wydajności.

Przewaga konkurencyjna dla Twojego biznesu dzięki naszej technologii

MAIN Private Cloud to dedykowane środowisko wirtualne, wydzielone hosty oraz zasoby dyskowe w postaci macierzy. Możliwość tworzenia serwerów wirtualnych na własnej infrastrukturze i dynamiczne przydzielanie im zasobów.

Nasza chmura prywatna opiera się na oprogramowaniu VMware vCenter – najbardziej zaawansowanej platformie do zarządzania chmurą. Pozwala to gwarantować naszym Klientom najwyższy poziom bezpieczeństwa i wydajności oraz łatwą skalowalność (np. dodawanie dodatkowych zasobów obliczeniowych lub przestrzeni dyskowej).

Partnerskie podejście na każdym etapie współpracy

Wspieramy firmy w pokonywaniu barier, na które natrafiają w związku z przetwarzaniem danych, takie jak niska wydajność czy wysokie koszty infrastruktury.

Masz gwarancję, że cena środowiska, na które się zdecydowałeś, nie ulegnie zmianie. Cena może wzrosnąć tylko w przypadku zwiększenia wybranych parametrów, np. dodania kolejnych maszyn fizycznych lub zwiększenia przepustowości sieci.

Case Study
— Infrastructure as a Service dla branży fintech

Realizując usługi na rzecz instytucji finansowych, musimy spełniać rygorystyczne wymagania m.in. w zakresie bezpieczeństwa danych czy samej dostępności aplikacji. Ulokowanie naszych systemów w infrastrukturze MAIN zagwarantowało nie tylko najwyższy poziom bezpieczeństwa danych, ale też np. większą stabilność działania przy jednoczesnej optymalizacji kosztów.
Cenimy też bardzo partnerskie podejście MAIN, oparte na byciu otwartym na nasze potrzeby i doskonałym zrozumieniu specyfiki sektora, w którym działamy.

Maciej Witkowski
CEO, Turbine Analytics S.A.

  • Bardziej stabilne działanie systemów i aplikacji – szczególnie ważne dla firmy, której odbiorcą są instytucje finansowe.
  • Zwiększone bezpieczeństwo przechowywanych i przetwarzanych danych.
  • Podniesienie HA i odporności na awarie pojedynczych punktów w całym środowisku.

Czytaj case study >

Gwarantujemy

DOŚWIADCZONY TEAM

Moc naszego doświadczenia opieramy na złożoności wyzwań, z jakimi się spotkaliśmy w zrealizowanych projektach.

TRANSPARENTNOŚĆ

Każdą współpracę opieramy na wzajemnym szacunku oraz otwartości. Zawsze przygotowujemy exit plan dla klientów.

OPIEKUN 24/7

Dedykowany opiekun techniczny, project manager oraz zespół specjalistów są po to, aby usprawnić każdy etap współpracy.

Jak to działa?

Rozpoznanie

Celem pierwszego etapu jest poznanie Twojego obecnego środowiska, a także weryfikacja, czy aktualne zasoby są wystarczające w perspektywie czasu. Inżynierowie MAIN prowadzą rozmowy z Tobą lub Twoim zespołem IT w celu zaudytowania środowiska. Następnie analizujemy zebrane informacje i materiały pod kątem możliwych usprawnień systemów, poprawy wydajności i bezpieczeństwa. Pod uwagę brana jest infrastruktura wirtualna, jak również aspekt fizyczny, tj. serwery, macierze oraz sprzęt sieciowy.

Propozycja

Po gruntownej analizie zebranych danych oraz potrzeb, przedstawiamy propozycję modernizacji lub projekt całego rozwiązania środowiska. Jest to idealny moment na obustronną weryfikację, czy założenia zostały spełnione. Decydując się na wdrożenie jesteś świadomy planu wdrożenia oraz korzyści z ostatecznego projektu środowiska, jak również wyceny takiego rozwiązania.

Wdrożenie

W tym etapie realizujemy ustalony plan zgodnie z harmonogramem. Zespół MAIN wykonuje swoje prace tak, aby zniwelować negatywne skutki przełączenia środowisk lub ewentualnych niedostępności. Jednocześnie dostosowujemy plany do specyfiki pracy Twojej organizacji. W przypadku nieoczekiwanych zdarzeń, dedykowany zespół jest zawsze gotowy do działania.

Utrzymanie

W zależności od Twojej decyzji, czynności utrzymaniowe mogą być realizowane przez Twój zespół, przez zespół MAIN, lub współdzielone przez obie strony. Główne kategorie działań to:
- administracja warstwą wirtualizacji – tworzenie klastrów bezpieczeństwa, dbanie o prawidłowe polityki, aktualizacje sprzętu i oprogramowania, a także tworzenie nowych maszyn wirtualnych, optymalizacja dostarczania nowych zasobów;
- administracja warstwą fizyczną – m.in. aktualizacje firmware i oprogramowania, dbanie o bezpieczeństwo pracy;
- konfiguracja – budowanie polityk sieciowych (Firewall), zarządzanie infrastrukturą wirtualną i fizyczną;
- backup – wykonywanie backupu zgodnie z ustalonym harmonogramem, weryfikacja poprawności utworzonego backupu, testy odtworzenia, itp;
- monitoring – w zależności od Twoich potrzeb zespół MAIN może monitorować zarówno fizyczne hosty, macierze jak również maszyny wirtualne oraz systemy operacyjne pod kątem utylizacji zasobów i ich dostępności. Monitoring można również rozszerzyć o sprawdzanie działania konkretnych usług systemowych/aplikacyjnych na maszynach wirtualnych;
- administracja warstwą sieciową – m.in. zmiany polityk sieciowych (Firewall), konfiguracja LoadBalancerów.

FAQ

W jaki sposób mogę zakupić usługę?

Aby zakupić usługę, skontaktuj się z nami: telefonicznie - +48 22 339 18 98 (w godz. 8-17), mailowo – ask@main.pl, lub poprzez formularz kontaktowy umieszczony wyżej. Wspieramy klienta w każdym przypadku. Znasz już potrzebne parametry techniczne? Zapewnimy sprzęt z taką specyfikacją. Nie znasz się na technikaliach, ale wskażesz, jakie potrzeby biznesowe ma realizować chmura? Podpowiemy infrastrukturę odpowiednią do nich.

Ile czasu trwa uruchomienie usługi?

Czas zależy od wielkości, złożoności i zaawansowania technologicznego środowiska. Minimalny czas na wdrożenie środowiska Private Cloud to 1 dzień roboczy.

Gdzie znajduje się chmura prywatna MAIN?

Chmura prywatna MAIN jest umiejscowiona w fizycznej infrastrukturze serwerowej i sieciowej naszego certyfikowanego (ISO 27001 i 9001), w pełni redundantnego Data Center przy ul. Giełdowej 7/9 w Warszawie. Dysponujemy również drugą, zapasową lokalizacją w Warszawie, która może służyć m.in. do realizacji usług Disaster Recovery Center.

Jakie technologie są użyte?

Fizyczne hosty i macierze – HPE i Dell; switche – Cisco; routery - Fortinet; wirtualizacja – VMware vCenter; zarządzanie konfiguracją - Ansible, Terraform, Chef, GitLab; backupowanie – Veeam; monitoring infrastruktury i serwisu – Zabbix i Grafana.

Jaki będę miał dostęp do moich danych?

Jako klient zawsze masz nieograniczony dostęp do wszystkich danych w Twojej chmurze prywatnej. Może się to odbywać na różne sposoby. Możesz połączyć się przez konsolę VMware vCloud (udostępnianą przez nas) bezpośrednio do maszyny – potrzebna jest jedynie przeglądarka internetowa. Druga możliwość to dostęp VPN bezpośrednio do środowiska (protokoły SSH, RDP, VNC i inne). Jako klient możesz też skopiować dane na dyski, podłączając się do maszyn fizycznych bezpośrednio u nas w Data Center.

Jak będę mógł zarządzać moim środowiskiem?

Otrzymujesz dostęp do konta w stosowanym przez nas narzędziu do wirtualizacji - VMware vCenter. To Ty decydujesz (przed zawarciem umowy lub w trakcie współpracy), z jakiego zakresu korzystasz. Może to być dostęp Read-Only, który umożliwia monitoring i audyt środowiska, z bezpośrednim dostępem do maszyn poprzez konsolę vCenter – my wówczas zajmujemy się tworzeniem maszyn i sieci, zarządzaniem nimi, czy przydzielaniem zasobów. Możesz też mieć pełny dostęp administracyjny.

Oferujemy również dostępy hybrydowe, w których my zarządzamy całym środowiskiem, ale przyznajemy Tobie lub wskazanym podmiotom administrację wybraną jego częścią. Możemy też świadczyć usługi monitoringu i backupowania, jeśli masz takie życzenie.

Czy usługa posiada wsparcie techniczne?

Zapewniamy pełne wsparcie techniczne – od obsługi sprzętu fizycznego, przez konfigurację środowiska, po zarządzanie systemami i oprogramowaniem na nim zainstalowanym. Podstawowy monitoring obejmuje sprzęt fizyczny, w tym hosty i sieć, oraz dostępność maszyn wirtualnych.

Dla przykładu, jeśli klient pozwala nam na dostęp administracyjny do maszyn wirtualnych, to w przypadku wykrycia niedostępności jednej z nich podejmujemy interwencję w postaci analizy problemu i próby jego naprawy, jak i natychmiastowego kontaktu z klientem (jeśli nie mamy takiego dostępu - natychmiastowo informujemy klienta o niedostępności maszyny).

Czy MAIN posiada własny zespół administracyjny?

Tak, wszystkie osoby techniczne odpowiedzialne za produkty Cloud są pracownikami MAIN. Są to inżynieriowie ds. sprzętu fizycznego, macierzy dyskowych i sieci, eksperci od produktów VMware, administratorzy i architekci systemów Linux i Windows oraz innych produktów Microsoft (w tym SQL Server, NAV i AD), administratorzy baz danych - PostgreSQL, MySql, NoSQl (MongoDB, Elasticsearch, Redis). Posiadają także kompetencje w zakresie administracji i konfiguracji serwerów WWW (Apache, Nginx), proxy (HAProxy, Squid), oprogramowania (Java, PHP, Python).

Jakie SLA posiada usługa?

SLA dla wszystkich usług MAIN Cloud wynosi co najmniej 99%. Maksymalny czas naprawy wynosi: awarie krytyczne – 4h, awarie zwykłe - 8h, usterki – 48h. Czas reakcji na zgłoszenia w każdym przypadku wynosi do 1h.

Jak zabezpieczona jest chmura?

Zapewniamy bezpieczeństwo na kilku poziomach. Budynek naszego Data Center objęty jest ochroną i monitoringiem oraz cechuje się nadmiarowością m.in. na poziomie zasilania, sieci i klimatyzacji.

Usługa Private Cloud korzysta z dedykowanego środowiska fizycznego (hosty i sieć), co oznacza, że Twoje maszyny będą odseparowane od maszyn innych klientów.

Stale monitorujemy dostępność hostów fizycznych, sieć oraz dostępność maszyn wirtualnych. Oferujemy też usługi dodatkowe, takie jak backupowanie, Disaster Recovery Center, antywirus, WAF, Intrusion Prevention/Detection System oraz Anty-DDoS.

Na życzenie możemy też podłączyć infrastrukturę do dedykowanego fizycznego urządzenia sieciowego (router, firewall), tak by można było korzystać z dodatkowych funkcjonalności, takich jak więcej rodzajów VPN czy zaawansowana konfiguracja sieci.

Czy chmura jest zgodna z przepisami RODO?

Tak, stosujemy przepisy RODO. Ponadto spełniamy normy PN-EN ISO 9001:2015 (sprzedaż i świadczenie usług telekomunikacyjnych, w tym transmisji danych i usług Cloud) oraz PN-ISO/IEC 27001:2017-06 (zarządzanie bezpieczeństwem informacji również m.in. w zakresie transmisji danych i usług Cloud).

Czy środowisko Private Cloud ma zapewniony backup?

Tak. Przede wszystkim nasz Private Cloud cechuje się niezawodnością środowiska fizycznego. Jest zbudowany na wysokim HA, w klastrze, co oznacza, że jeśli jeden serwer przestaje działać, to drugi przejmuje jego rolę.

Na poziomie maszyn wirtualnych - za pomocą narzędzi do backupu Veeam Enterprise – istnieje możliwość przywrócenia stanu każdej maszyny wirtualnej z ostatnich 30 dni. Na życzenie klienta możemy dowolnie dostosować ilość i częstotliwość backupu.

Na prośbę klienta możemy wykonać też snapshot (zrzut stanu maszyny) i przywrócić go w dowolnym momencie. Istnieje również możliwość zapisania stanu konfiguracji za pomocą Ansible i przywrócenie go w wyznaczonym momencie.

Oferujemy też usługi Disaster Recovery Center w tej samej lokalizacji (MAIN Data Center) lub w innej (centrum danych Equinix w Warszawie). Może to być pełna replikacja środowiska 1:1, lub replikacja wybranej części infrastruktury (np. minimalne środowisko potrzebne do utrzymania strategicznych lub newralgicznych procesów biznesowych klienta, poprzez macierz produktową). Replikacja w ramach DRC odbywa się w czasie rzeczywistym.

Czy mogę rozbudować swoją chmurę?

Tak. Skalowanie środowisk wirtualnych odbywa się w ramach fizycznych możliwości hostów (CPU, RAM i dysk). Gdy te się skończą - środowisko może zostać rozszerzone o kolejne hosty fizyczne. Można też zwiększyć parametry usług internetowych lub łącza dedykowanego.

Czy MAIN Private Cloud wspiera konteneryzację?

Tak. Wszelkie działania związane z konteneryzacją leżą w gestii klienta.

Czy w czasie obowiązywania umowy cena może wzrosnąć?

Nie. Masz gwarancję, że cena środowiska, na które się zdecydowałeś, nie ulegnie zmianie. Cena może wzrosnąć tylko w przypadku zwiększenia wybranych parametrów, np. dodania kolejnych maszyn fizycznych lub zwiększenia przepustowości sieci.

Czy pobieracie opłaty za transfer danych?

Nie, nie pobieramy osobnej opłaty za ruch przychodzący i wychodzący.

Rozpocznijmy dialog

Napisz do nas, a odpowiedź otrzymasz w ciągu 4 godzin (pn-pt 8-17).

    * Pola obowiązkowe

    Michał Kaczorowski
    Solution Architect

    Skróć drogę do Multicloud z MAIN

    Dzięki połączeniom bezpośrednim możesz bezpośrednio i bezpiecznie łączyć rosnącą, rozproszoną światową mieszankę pracowników, partnerów i klientów, a także najważniejszych zasobów danych.

    Uproszczenie drogi do Multicloud dzięki bezpośrednim połączeniom

    Multicloud - infografika

    Przeczytaj, dlaczego połączenia bezpośrednie są kluczem do przezwyciężenia wyzwań związanych z migracją do rozproszonej architektury multicloud, upraszczając drogę...

    Skróć drogę do multicloud Dowiedz się jak połączenia bezpośrednie (Interconnection) mogą w tym pomóc

    Multicloud - Whitepaper

    Gdy organizacje przechodzą z infrastruktury lokalnej do architektury Multicloud, często napotykają po drodze wiele przeszkód. Obejmują one problemy z wydajnością i dostępnością spowodowane...

    Raport forrester: ekonomiczny wpływ usług oferowanych przez equinix

    Multicloud - raport

    Dowiedz się, w jaki sposób poprawa jakości połączeń i redukcja opóźnień nawet o 30% wpływa na produktywność pracowników i oszczędność ich czasu pracy?