Security Operations Center

Ochrona środowisk informatycznych przed cyberzagrożeniami

Cyberochrona dla Twojej firmy

Usługa Security Operations Center (SOC) zapewnia ochronę środowiska informatycznego przed cyberzagrożeniami.

SOC stale monitoruje i analizuje stan bezpieczeństwa infrastruktury IT w celu wykrycia incydentów lub prób naruszenia bezpieczeństwa, które mogą przerwać ciągłość działania procesów biznesowych i narazić firmę na straty.

Usługa SOC to nie tylko działania operacyjne. Zapewnia również organizacjom kompletny proces zarządzania zdarzeniami i incydentami teleinformatycznymi, który jest zgodny z wymogami prawnymi obowiązującymi w Polsce oraz Unii Europejskiej (m.in.: RODO, Ustawa o KSC, rekomendacje KNF).

Zespół analityków SOC przeprowadza analizy, tworzy procesy wykrywania i zarządzania incydentami (playbooki) oraz stale monitoruje infrastrukturę IT w takich płaszczyznach, jak:

  • Podejrzane aktywności na stacjach roboczych oraz serwerach,
  • Złośliwe załączniki oraz hiperłącza w korespondencji email,
  • Anomalie w ruchu sieciowym,
  • Zdarzenia ze środowisk chmurowych,
  • Obsługa zgłoszeń od pracowników.

Korzyści z Security Operations Center

  • Większa wykrywalność incydentów w sieci firmowej
  • Możliwość szybkiej reakcji na szkodliwą aktywność
  • Edukacja pracowników w zakresie cyberbezpieczeństwa
  • Dostosowanie zakresu usługi do potrzeb klienta
  • Zapewnienie zgodności z wymogami prawnymi

Ustawa o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa obliguje operatorów usług kluczowych (OUK) do posiadania kompetencji zespołu SOC, m.in. systematycznego szacowania ryzyka, monitoringu systemów informatycznych oraz zarządzania incydentami.

Do OUK należą podmioty z sektorów:

  • Energia (m.in. energia elektryczna, ciepło, ropa i gaz);
  • Transport (z podziałem na wodny, lądowy i powietrzny);
  • Bankowość i infrastruktura rynków finansowych;
  • Uzdatnianie wody i odprowadzanie ścieków;
  • Ochrona zdrowia (w tym szpitale i przemysł farmaceutyczny);
  • Infrastruktura cyfrowa (DNS, IXP i TLD).

#zadajpytanie

Stwórzmy rozwiązanie dla Ciebie!

Porozmawiajmy

Umów się na bezpłatną rozmowę

Zakres usługi SOC

Security Operations Center odpowiada za ochronę infrastruktury klienta i obejmuje:

  • Monitorowanie i obsługa zdarzeń bezpieczeństwa – zbieranie, analizę, korelację i weryfikację incydentów.
  • Opracowywanie playbooków – reguł skutecznego postępowania w przypadku podejrzenia wystąpienia incydentu bezpieczeństwa IT.
  • Tworzenie kampanii informacyjnych i edukacyjnych – budowanie świadomości personelu klienta w zakresie bieżących zagrożeń cyberbezpieczeństwa.
  • Raportowanie – tworzenie raportów miesięcznych i kwartalnych oraz raportów z incydentów potwierdzonych.

Dlaczego MAIN?

  • Indywidualne podejście do Twojej firmy i infrastruktury
  • Sprawdzone standardy obsługi zdarzeń i incydentów bezpieczeństwa
  • Analitycy SOC z doświadczeniem zdobytym m.in. w podmiotach infrastruktury krytycznej
  • Profesjonalna komunikacja i reakcja na incydenty
  • Rekomendacje zmian na podstawie obserwacji infrastruktury

Sprawdzony sposób wdrożenia

1. Rozpoznanie

Analizujemy Twoje potrzeby oraz infrastrukturę

W pierwszej kolejności ustalane są potrzeby i wymagania klienta oraz zbierane są informacje dotyczących jego infrastruktury, która miałaby zostać objęta ochroną.

Na podstawie tego MAIN przygotowuje założenia co do wdrożenia usługi w środowisku klienta i prezentuje możliwe rozwiązania.

2. Propozycja

Planujemy zakres oferty dopasowanej do Twoich potrzeb

Następnie opracowujemy i ustalamy z klientem procedury obsługi incydentów, które będą wykrywane przez automatyczny system nadzoru (w tym: możliwe formy eskalacji, SLA, współpraca z innymi zespołami w strukturach klienta).

3. Wdrożenie

Realizujemy ustalony wcześniej plan

Po dopracowaniu wszelkich ustaleń zespół MAIN przeprowadza instalację i konfigurację systemu nadzoru. Na tym etapie klient konfiguruje też te urządzenia, które mają być objęte nadzorem (MAIN zapewnia wsparcie w tym zakresie w razie wyrażenia przez klienta takiej potrzeby).

Następuje pełne uruchomienie usługi SOC.

4. Utrzymanie

Weryfikujemy stopień realizacji planu i monitorujemy Twoją sieć

W początkowej fazie tego etapu wprowadzamy ostatnie korekty dotyczące procedur obsługi incydentów lub konfiguracji monitoringu.

Po uruchomieniu nadzoru rozpoczyna się aktywny proces świadczenia usługi - analitycy SOC weryfikują i analizują wykrywane incydenty podejmując działania zgodne z ustaleniami z klientem. Na podstawie swoich obserwacji oraz doświadczenia zespół MAIN przedstawia też rekomendacje, np. dotyczące zabezpieczenia infrastruktury lub zmian w konfiguracji środowiska nadzoru.

#darmowyebook

Przewodnik po Disaster Recovery

Chcesz usprawnić sieć firmową?

Napisz do nas, a odpowiedź otrzymasz w ciągu 4 godzin (pn-pt 8-17). Wszystkie wyceny są bezpłatne.

Maciej Bartkowski
Ekspert ds. Bezpieczeństwa, audytor ISO, CEH (Certified Ethical Hacker), CISA (Certified Information Systems Auditor), członek ISACA i ISSA

Więcej o naszych rozwiązaniach

Przejrzyj case studies

Dowiedz się więcej o zaletach Disaster Recovery. Przekonaj się, co zyskujesz korzystając z kopii zapasowych i replikacji.

Naprzeciw potrzebom firm związanym z bezpieczeństwem energetycznym wychodzą dostawcy usług Disaster Recovery opartych na chmurze.

Jak zabezpieczyć firmę, żeby nie zbankrutować? Czy Disaster Recovery się opłaca? Na te i inne pytania odpowiedzieliśmy podczas webinaru.