W jaki sposób mogę zakupić usługę?
Aby zakupić usługę chmura dla e-commerce, skontaktuj się z nami - telefonicznie - +48 22 339 18 98 (w godz. 8-17), mailowo – [email protected], lub
poprzez formularz kontaktowy.
Przed złożeniem zamówienia możesz się z nami skonsultować. Jeśli znasz już potrzebne parametry techniczne, zapewnimy chmurę z taką specyfikacją. Możemy też podpowiedzieć, jakie parametry będą najlepiej odpowiadały Twoim potrzebom biznesowym.
Ile czasu trwa uruchomienie usługi?
Maksymalny czas na wdrożenie środowiska typu chmura dla e-commerce to 1 dzień roboczy, zazwyczaj
jednak trwa to do 2-3 godzin.
Jakie SLA posiada usługa?
SLA dla wszystkich usług MAIN Cloud wynosi co najmniej 99%. Maksymalny czas naprawy wynosi: awarie krytyczne – 4h, awarie zwykłe - 8h, usterki – 48h. Czas reakcji na zgłoszenia w każdym przypadku wynosi do 1h.
Czy chmura MAIN jest zgodna z RODO?
Tak, stosujemy przepisy RODO. Ponadto spełniamy normy PN-EN ISO 9001:2015 (sprzedaż i
świadczenie usług telekomunikacyjnych, w tym transmisji danych i usług Cloud) oraz PN-ISO/IEC
27001:2017-06 (zarządzanie bezpieczeństwem informacji również m.in. w zakresie transmisji danych i usług Cloud).
Jak zabezpieczona jest chmura dla e-commerce?
Zapewniamy bezpieczeństwo na kilku poziomach. Budynek naszego Data Center objęty jest ochroną i monitoringiem oraz cechuje się nadmiarowością m.in. na poziomie zasilania, sieci i klimatyzacji.
Usługa Virtual Private Cloud korzysta ze współdzielonego środowiska fizycznego (hosty i sieć), z logiczną separacją organizacji realizowaną przez VMware vCloud.
Stale monitorujemy dostępność hostów fizycznych oraz sieć. Na bieżąco instalujemy aktualne
poprawki bezpieczeństwa.
W standardzie otrzymujesz też wirtualny router Edge Gateway – możesz skonfigurować na nim
firewall, VPN (IPSec, lub SSL), NAT, load balancing oraz routing.
Oferujemy również usługi dodatkowe, takie jak backupowanie, Disaster Recovery Center, antywirus, WAF, Intrusion Prevention/Detection System oraz Anty-DDoS.
Na życzenie możemy też podłączyć infrastrukturę do dedykowanego fizycznego urządzenia
sieciowego (router, firewall), tak by można było korzystać z dodatkowych funkcjonalności, jak więcej rodzajów VPN czy zaawansowana konfiguracja sieci.
Jaki będę miał dostęp do moich danych?
Jako klient zawsze masz nieograniczony dostęp do wszystkich danych w Twojej chmurze prywatnej.
Może się to odbywać na różne sposoby. Możesz połączyć się przez konsolę VMware vCloud
(udostępnianą przez nas) bezpośrednio do maszyny – potrzebna jest jedynie przeglądarka
internetowa. Druga możliwość to dostęp VPN bezpośrednio do środowiska (protokoły SSH, RDP, VNC i inne). Jako klient możesz też skopiować dane na dyski, podłączając się do maszyn fizycznych bezpośrednio u nas w Data Center.
Czym jest chmura dla e-commerce High Availability (HA)?
High Availability, czyli wysoka dostępność to zabezpieczenie infrastruktury, na której znajduje się chmura z Twoim sklepem. Zapewnia ochronę przed awariami, np. nagłym obciążeniem sieci czy brakiem zasilania. Gwarantuje nieprzerwane działanie Twojego sklepu.
Dlaczego skalowalność chmury jest istotna dla e-commerce?
Skalowalność to możliwość płynnego zwiększania posiadanych zasobów w chmurze - dzięki temu, gdy wzrasta liczba użytkowników czy przeprowadzanych transakcji nie dochodzi do przeciążenia i spowolnienia bądź niedostępności Twojego sklepu.
Czy chmura dla e-commerce posiada wsparcie techniczne?
W standardzie zapewniamy pełne wsparcie techniczne dotyczące warstwy sprzętowej – fizycznych hostów, na których zlokalizowana jest chmura prywatna, oraz sieci.
Jako dodatkową usługę oferujemy monitoring warstwy wirtualnej. Może on obejmować dostępność maszyn wirtualnych, serwisów, aplikacji czy sieci, jak też reagowanie na awarie. Dla przykładu, jeśli klient zleca nam opiekę administracyjną nad środowiskiem wirtualnym, to w przypadku wykrycia np. niedostępności jednej z maszyn podejmujemy interwencję w postaci analizy problemu i próby jego naprawy, jak i natychmiastowego kontaktu z klientem.
Gdzie znajduje się chmura MAIN?
Chmura dla e-commerce MAIN jest umiejscowiona w fizycznej infrastrukturze serwerowej i sieciowej
naszego certyfikowanego (ISO 27001 i 9001), w pełni redundantnego Data Center przy ul. Giełdowej 7/9 w Warszawie. Zapewnia nam to pełną kontrolę nad wszystkimi elementami składającymi się na chmurę - sprzętem, siecią i oprogramowaniem.
Czy MAIN posiada własny zespół administracyjny?
Tak, wszystkie osoby techniczne odpowiedzialne za produkty Cloud są pracownikami MAIN. Są to inżynierowie ds. sprzętu fizycznego, macierzy dyskowych i sieci, eksperci od produktów VMware, administratorzy i architekci systemów Linux i Windows oraz innych produktów Microsoft (w tym SQL Server, NAV i AD), administratorzy baz danych - PostgreSQL, MySql, NoSQl (MongoDB, Elasticsearch, Redis). Posiadają także kompetencje w zakresie administracji i konfiguracji serwerów WWW (Apache, Nginx), proxy (HAProxy, Squid), oprogramowania (Java, PHP, Python).
Czy mogę skalować swoją chmurę?
Tak, możesz dowolnie zwiększać parametry swojego środowiska wirtualnego, takie jak CPU, RAM i dysk. Można też zwiększyć przepustowość łącza lub zdecydować się na łącze dedykowane.
Czy będę mógł samodzielnie zarządzać moim środowiskiem?
Tak, w ramach usługi chmury w MAIN otrzymujesz administracyjny dostęp do konta organizacji w VMware vCloud - platformie do wirtualizacji. Możesz zarządzać w nim całą wirtualną infrastrukturą - własnym Data Center w vCloud, maszynami (np. zwiększać ich parametry - CPU, RAM, czy dysk), siecią, routerem (m.in. VPN, firewall), użytkownikami czy dostępami.
Jeżeli wolisz skupić się na innych działaniach, wszystkie te czynności może też wykonywać
zespół administracyjny MAIN.
Jakie technologie są użyte?
Fizyczne hosty i macierze – HPE; switche – Cisco; routery - Fortinet; wirtualizacja – VMware vCloud; zarządzanie konfiguracją - Ansible, Terraform, Chef, GitLab; backupowanie – Veeam; monitoring infrastruktury i serwisu – Zabbix i Grafana.
Czy środowisko ma zapewniony backup?
Tak. Przede wszystkim nasz Private Cloud cechuje się niezawodnością środowiska fizycznego. Jest
zbudowany na wysokim HA, w klastrze, co oznacza, że jeśli jeden serwer przestaje działać, to drugi
przejmuje jego rolę.
Dodatkowo oferujemy backup maszyn wirtualnych za pomocą narzędzi Veeam Enterprise, dających
możliwość przywrócenia stanu każdej maszyny wirtualnej z określonego przedziału czasowego (klient
może dowolnie dostosować częstotliwość backupowania).
W ramach vClouda możesz też wykonywać snapshoty (zrzuty stanu maszyny) i przywracać je w
dowolnym momencie.
Oferujemy też usługi DRaaS (Disaster Recovery as a Service) w tej samej lokalizacji (MAIN Data
Center z użyciem narzędzi Veaam) lub w innej (DRC w centrum danych Equinix w Warszawie). Może
to być pełna replikacja środowiska 1:1, lub replikacja wybranej części infrastruktury (np. minimalne
środowisko potrzebne do utrzymania strategicznych lub newralgicznych procesów biznesowych
klienta, poprzez macierz produktową). Replikacja w ramach DRC odbywa się w czasie rzeczywistym.
Czy chmura MAIN wspiera konteneryzację?
Tak. Wszelkie działania związane z konteneryzacją leżą w gestii klienta. Aktualnie prowadzimy też prace nad wdrożeniem i obsługą konteneryzacji RedHat OpenShift, dzięki czemu klient będzie otrzymywał gotową platformę wraz z opcjonalnym wsparciem w administrowaniu.
Czy w czasie obowiązywania umowy cena może wzrosnąć?
Nie. Masz gwarancję, że cena środowiska, na które się zdecydowałeś, nie ulegnie zmianie. Cena
może wzrosnąć tylko w przypadku zwiększenia wybranych parametrów lub uruchomienia
dodatkowych usług.
Czy pobieracie opłaty za transfer danych?
Nie, nie pobieramy osobnej opłaty za ruch przychodzący i wychodzący.