5 powodów, aby przenieść e-commerce do chmury

Autor: Zespół MAIN 3 min. czytania

Strefa Eksperta > Rozwiązania > 5 powodów, aby przenieść e-commerce do chmury

Dlaczego chmura jest doskonałym środowiskiem dla e-commerce? Dzięki swojej charakterystyce e-commerce w chmurze zapewnia stałą dostępność, bezpieczeństwo oraz możliwość rozwoju bez ograniczeń. Stanowi też jedno z narzędzi wspierających skuteczność sprzedaży. Odpowiednio skonfigurowany cloud ułatwia też sklepom internetowym optymalizację w zakresie kosztów, kadr i przestrzeni. Jak e-commerce w chmurze osiąga wszystkie te korzyści?


Sprawdź nasze realizacje dla sektora e-commerce:

E-commerce w chmurze – zalety w pigułce

  • Stała dostępność – Czyli to, na czym klientom zależy najbardziej – nieprzerwane działanie nawet podczas dużych skoków ruchu. W chmurze zapewniają ją skalowalność oraz stabilność.
  • Wzrost sprzedaży – Stała dostępność sklepu i szybkie działanie w chmurze to lepsze wyniki SEO i doświadczenia użytkowników. Oznacza to więcej klientów i mniej porzuconych koszyków.
  • Bezpieczeństwo danych – To ważny element budowy zaufania klientów. Dane w chmurze przechowywane są na serwerach klasy Enterprise, a chronią je: monitoring, kopie zapasowe oraz procedury reakcji na incydenty.
  • Optymalizacja kosztów – Chmura to zaawansowane środowisko dostępne bez wysokich nakładów inwestycyjnych oraz wysokich kosztów utrzymania. Oferuje ona branży e-commerce wysoki poziom ROI.
  • Konkurencyjność i rozwój – Chmura to kluczowe narzędzie w rozwoju strategii Omnichannel i programów lojalnościowych, otwiera też drzwi do nowoczesnych technologii typu konteneryzacja.

Stała dostępność e-commerce w chmurze

Wg raportu E-commerce w Polsce 2022, dla 75% przedstawicieli handlu internetowego najważniejszym czynnikiem motywującym do zakupów online jest dostępność całą dobę. Cloud pomaga sklepom internetowym osiągnąć stałą dostępność dzięki dwóm cechom: skalowalności i stabilności. 

Skalowalność chmury to możliwość dynamicznego dostosowania posiadanych zasobów do aktualnych potrzeb, np. zwiększonego ruchu w związku z nową kampanią reklamową, wprowadzeniem produktu do oferty, okresem przedświątecznym, czy Black Friday. Dzięki temu, sklepy nie muszą się obawiać strat z powodu niedostępności strony. 

Dodatkowo, chmura dla e-commerce oferowana przez zewnętrznych dostawców zapewnia wysoką niezawodność działania, sprawiając, że właściciele e-commerce mogą czuć się bezpiecznie 24/7/365. Środowiska chmurowe znajdują się na wysokiej jakości sprzęcie odpornym na awarie oraz łatwo można je uzupełnić o rozwiązania odzyskiwania po awarii (tzw. Disaster Recovery). Wszystko to przekłada się na stabilne działanie sklepów w chmurze.

Wzrost skuteczności sprzedaży online

Według raportu “Technologie i marketing w e-commerce – wyzwania i trendy 2021” do najważniejszych korzyści biznesowych płynących z przejścia e-commerce do chmury najczęściej zaliczają się:

  • Zwiększenie wolumenu sprzedaży,
  • Zwiększenie szybkości działania,
  • Krótszy time-to-market.

Wiąże się to m.in. z wydajniejszym działaniem e-commerce po migracji do chmury. Dzięki temu, sklepy nie muszą się obawiać porzuconych koszyków z powodu zbyt wolnego działania swojej strony. W tej kwestii statystyki są bezlitosne – aby osiągnąć wysoki współczynnik konwersji, czas ładowania strony nie powinien przekraczać 4 sekund.

Ponadto, wysoka wydajność i szybkość mają pozytywny wpływ na pozycjonowanie (SEO). Wyszukiwarki będą lepiej postrzegać witryny, które ładują się szybko i zapewniają przyjemne doświadczenie użytkownikowi. To przekłada się na większy ruch w każdym e-commerce.

Bezpieczeństwo sklepów internetowych w chmurze

Zaufanie jest podstawą modelu e-commerce. Klienci nie tylko ufają, że bez problemu zamówią i otrzymają wybrany produkt, ale również, że ich dane będą bezpieczne. Migracja sklepu internetowego do chmury umożliwia przechowywanie ich w audytowanych centrach danych, które spełniają bardzo restrykcyjne normy, m.in. obowiązujące w branżach finansowej i medycznej, takie jak ISO.

To oznacza, że umieszczenie e-commerce w chmurze zapewnia wysoki poziom ochrony przed atakami i awariami, jak też minimalizuje skutki ich wystąpienia poprzez:

  • Sprzęt i oprogramowanie klasy Enterprise – przeznaczone do długotrwałej pracy pod obciążeniem
  • Monitoring sprzętu, sieci i systemów w trybie 24/7/365,
  • Procedury reakcji na incydenty,
  • Gotowe, sprawdzone narzędzia do archiwizacji danych i backupów,
  • Rozwiązania Disaster Recovery.

Optymalizacja e-commerce w chmurze

Prawidłowo zaplanowana i wdrożona chmura w e-commerce w dłuższej perspektywie znacznie obniża koszty w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami, takimi jak własna infrastruktura serwerowa. Korzyści finansowe i operacyjne wynikają między innymi z:

  • Przekazania obsługi systemów zewnętrznemu dostawcy, co odciąża pracowników IT, którzy mogą skupić się na zadaniach związanych stricte z rozwojem firmy,
  • Braku konieczności rozbudowy infrastruktury IT “na własną rękę” – w ten sposób przedsiębiorcy mogą uwolnić znaczne zasoby finansowe oraz przestrzeń fizyczną,
  • Charakterystycznego dla chmury rozliczenia tylko za wykorzystane zasoby – dzięki temu sklepy e-commerce mogą generować oszczędności, ponieważ płacą tylko za to, czego faktycznie używają w danym czasie.

Jeśli e-commerce, to w chmurze

Platforma cloud dla Twojego sklepu internetowego

Rozwój e-commerce w chmurze bez ograniczeń

Jak wskazuje wspomniany już raport “Technologie i marketing w e-commerce – wyzwania i trendy 2021”, branża e-commerce w chmurze widzi przede wszystkim szansę na szersze możliwości rozwoju oraz dostęp do nowych technologii i rozwiązań. Mają rację – cloud umożliwia działanie na całym świecie, a więc znacząco ułatwia sklepom internetowym wchodzenie na nowe, międzynarodowe rynki.

Chmura jest także jednym z najważniejszych narzędzi w rozwoju strategii omnichannel, mającej na celu dostarczenie jak najlepszych doświadczeń zakupowych różnymi kanałami – chociażby dla klientów, którzy wolą szukać informacji online, ale kupować offline. Cloud stanowi też pierwszy krok w kierunku technologii konteneryzacji – wprowadzanej już przez liderów branży w celu dalszego zwiększania wydajności i stabilności sklepów internetowych.

E-commerce ma swoje miejsce w chmurze

Aby działać wydajnie i skutecznie, branża e-commerce musi przestawić się na rozbudowę biznesu oraz zdobywanie międzynarodowych rynków sprzedaży. Takie działania umożliwia chmura obliczeniowa zapewniając stałą dostępność i bezpieczeństwo, a także wspierając sklepy w optymalizacji kosztów i podnoszeniu wyników sprzedaży.

Zespół MAIN
Zespół MAIN

Budujemy środowiska IT gwarantujące ciągłość działania biznesu. Dostarczamy bezpieczne, łatwo skalowalne rozwiązania chmurowe, dzięki którym możesz skupić się na rozwoju działalności.

Udostępnij znajomym

Zobacz również

Przejrzyj artykuły

Backup Microsoft 365 to usługa, która skutecznie zabezpiecza przed utratą kont użytkowników, skrzynek pocztowych i innych plików pakietu Microsoft 365.

Chmura dla software house? Hatomi wybrał chmurę prywatną w MAIN, by osiągnąć większą elastyczność zarządzania zasobami i środowiskami developerskimi.

Przeniesienie systemów i migracja do chmury prywatnej w zewnętrznym Data Center to strategiczna zmiana, która może przynieść wiele korzyści.

Planujesz migrację zasobów do chmury?

Nasi eksperci odpowiedzą na każde Państwa pytanie. W zrozumiały sposób opiszą, jak działa MAIN i opracują najbardziej efektywne rozwiązanie.

Napisz do nas