Hatomi –Systemy monitorowania w oparciu o platformę Zabbix

  • HATOMI Sp. z o.o.
  • ul. Domaniewska 44
  • 02-672 Warszawa

O partnerze

Hatomi specjalizuje się w dostarczaniu dostosowanych do potrzeb klienta rozwiązań informatycznych realizowanych na zamówienie z wykorzystaniem oprogramowania własnego, opensource jak również oprogramowania komercyjnego. Klientami firmy są duże organizacje zarówno w kraju, jak i za granicą.

Realizacja projektów w oparciu o trzy kluczowe zespoły: zespół NMS/OSS, Software House oraz zespół DevOps pozwala maksymalnie dostosować rozwiązanie do indywidualnych potrzeb Klienta. Nawet w przypadku produktów komercyjnych jesteśmy w stanie rozbudować funkcjonalność rozwiązania, dzięki doświadczonym programistom, którzy w ramach realizowanych przez Hatomi projektów zdobyli podstawową wiedzę z zakresu systemów OSS oraz technologii sieciowych, co w znacznym stopniu ułatwia zrozumienie postawionych wymagań.

Nasze rozwiązania

Ekspertów Hatomi charakteryzuje kilkunastoletnie doświadczenie w projektowaniu, wdrażaniu, eksploatacji i serwisowaniu systemów teleinformatycznych w Polsce i za granicą, potwierdzone licznymi certyfikatami technologicznymi. Eksperci dzielą się wiedzą pozyskaną podczas pracy u operatorów telekomunikacyjnych, integratorów oraz w instytucjach finansowych. Aby zaprojektować i zrealizować każdy projekt, Hatomi wybiera z szerokiej gamy rozwiązań (enterprise, open-source, in-house), które można w pełni dostosować do wymagań klienta.

Systemy monitorowania w oparciu o platformę Zabbix

Firma Hatomi posiada wieloletnie doświadczenie w budowaniu rozwiązań monitorowania i zarządzania infrastrukturą teleinformatyczną zarówno w oparciu o oprogramowanie komercyjne (w tym dużych wiodących dostawców oprogramowania) jak również systemy Open Source oraz oprogramowanie własne.

Rozwiązania IT typu Enterprise

Środowiska IT są już na tyle skomplikowane i heterogeniczne, że bez narzędzi wspomagających ich prace, zarządzanie i monitorowanie zasobami i usługami nie byłoby możliwe.
Wśród wielu rozwiązań Hatomi oferuje:
• Monitorowanie infrastruktury i usług
• Monitorowanie dostępności i wydajności aplikacji i baz danych
• IT Service Desk
• Rozwiązania SIEM
• Klastry wysokiej dostępności
• Wdrożenia rozwiązań z silną rekomendacją na oprogramowanie Open Source
• Wsparcie wdrożonych rozwiązań także w trybie 24x7

Rozwiązania IT dla Telco

Rozwiązania dla telekomunikacji są niezwykle wymagające, dlatego warto skorzystać z wiedzy i doświadczenia specjalistów.
Hatomi może zaoferować następujące rozwiązania:
• Zintegrowane systemy monitorowania i raportowania;
• Integracja z systemami OSS/BSS;
• Systemy monitorowania i raportowania kontraktów SLA;
• Systemy monitorowania rozpływu ruchu oparte o NetFlow, IPFIX, inne;
• Systemy monitorowania i raportowania zdarzeń w domenie bezpieczeństwa;
• Systemy Network Inventory i Trouble Ticketing;
• Systemy zarządzania konfiguracją i zmianami;
• Systemy provisioningu usług;
• Interfejsowanie do szerokiej gamy systemów EM/NMS.
• Wsparcie wdrożonych rozwiązań także w trybie 24x7
• Outsourcing specjalistów

Software House

Specjalizujemy się w dostarczaniu oprogramowania biznesowego realizowanego na zamówienie i dostosowanego do potrzeb klienta końcowego.
Zespół naszych architektów, analityków i programistów posiada doświadczenie w:
• diagnozowaniu wymagań klienta
• analizie problemu
• opracowaniu procesów
• wdrożeniu oprogramowania
• realizacji złożonych systemów informatycznych
• świadczeniu utrzymania w zakresie wdrożonych rozwiązań
• outsourcing specjalistów

Projekty realizujemy w oparciu o poniższy stack technologiczny:
• Java, JEE, Spring, Spring Boot,
• C#, .NET, .NET Core,
• JavaScript, React, Redux, Angular, Express.js,
• PHP, PEAR, ADOdb, Symfony,
• Python,
• HTML, CSS,
• Perl, C/C++, Bash
• Technologie mobilne (Android, iOS, React Native)

DevOps

• konsultacje
• wdrażanie procesów DevOps
• usługi utrzymaniowe
• outsourcing specjalistów

Rozwiązania VoIP i SIP

Rozwiązania głosowe realizowane w sieciach IP nie wykorzystują tylko "innego" medium dla transmisji głosu.
Obecnie to heterogeniczne środowiska "wyposażone" w oprogramowanie są obszarem w którym pojawia się wiele usług i rozwiązań zintegrowanych które zwiększają przychody operatorów a użytkownikom biznesowym ułatwiają komunikację z klientami.

Produkty w ramach projektów

Aby zaprojektować i zrealizować każdy projekt, Hatomi wybiera z szerokiej gamy rozwiązań (enterprise, open-source, in-house), które można w pełni dostosować do wymagań klienta.
Przy realizacji projektów korzystamy między innymi z poniższych rozwiązań:
• Zabbix – certyfikowany partner techniczny
• OpenNMS
• Nagios/Icinga
• ELK Stack (Logstash, Elasticsearch, Kibana, Beats)
• Grafana
• Prometheus
• IBM Tivoli (FM/PM)
• Dataminer
• Progress WhatsUp Gold
• PRTG
• SolarWinds
• NetCrunch
• AlienVault OSSIM
• Alyvix
• GLPI
• Ansible
• Ubuntu MaaS
• Puppet
• Jenkins
• GitLab
• JasperReports
• BIRT
• Pentaho BI Platform

GLPI – kompletny system ITSM

GLPI to najbardziej kompletne oprogramowanie do zarządzania usługami typu open source. Można określić je mianem „multi-tool ITSM”. Zapewnia bardzo szeroki wachlarz gotowych do użycia funkcjonalności z zakresu:
• Inwentaryzacji sprzętem, oprogramowaniem, centrami danych i właściwie dowolnie zdefiniowanymi zasobami, np. flotą samochodową czy specjalistycznymi narzędziami przemysłowymi. Dzięki użyciu agentów GLPI umożliwia automatyczne wykrywanie i inwentaryzację urządzeń, a także provisioning aplikacji i pakietów
• HelpDesk – obsługa zgłoszeń, problemów, zmian. GLPI umożliwia budowę w pełni „szytego na miarę” systemu service desk. Co istotne może on być ściśle powiązany z inwentarzem, kiedy zgłoszenia i incydenty procesowane są w kontekście zasobów, którymi zarządzamy. Na przykład zamówienia nowego sprzętu, eksploatacja drukarek czy obsługa awarii serwerów
• Financial Management – GLPI pozwala na zarządzanie licencjami oprogramowania, kreowanie i realizację budżetów. Kontrola wydatków, kontraktów i dostawców, tworzenie nowych obiektów inwentarza, zarządzanie bazą kontaktów i licencji. W obszarze zarządzania finansami odnajdziemy te i wiele innych funkcjonalności.
• Project Management – Zarządzanie projektami: przypisywanie zadań, kreowanie współpracowników, definiowanie deadline’ów. Wspomaganie organizacji pracy zespołu dzięki raportowaniu i tablic Kanban.
• Administracji i konfiguracji – dostępny jest rozbudowany obszar zarządzania systemem w kontekście użytkowników, ich grup, uprawnień; modelowanie podmiotów i organizacji. Dostosowywanie interfejsu GLPI do potrzeb każdej firmy i organizacji (logo, kolorystyka) jest bardzo proste, a poprzez szeroki wachlarz dostępnych wtyczek w łatwy sposób można rozbudować jego funkcjonalności.

Dowiedz się więcej o naszych partnerach

Niezależnie od tego, czy pracujesz w firmie świadczącej usługi informatyczne, czy jesteś ekspertem IT w jednoosobowej firmie, możesz rozwijać swoje kompetencje, pozyskiwać więcej klientów i zwiększać swoje miesięczne dochody razem z nami.

Dołącz do MAIN Partner Community

Napisz do nas, a odpowiedź otrzymasz w ciągu 
godziny (pn-pt 8-16).

    * Pola obowiązkowe

    Adrianna Jabłońska
    Partner Account Manager