Migracja do cloudu stanowi duże wyzwanie dla wielu organizacji. 24 sierpnia br. w ramach projektu Akademia Rozwoju Przemysłu 4.0 poprowadziliśmy webinar pt. „Jak przenieść organizację do chmury?”. Spotkanie wspólnie prowadzili: Paweł Matuszak, System Engineer w MAIN, oraz mecenas Łukasz Węgrzyn, partner i szef Praktyki Technologie kancelarii Kochański & Partners. Zapraszamy do obejrzenia nagrania sesji.
Agenda webinaru:
- Jak przenieść organizację do chmury – o co zadbać i jak się przygotować:
– Kwestie techniczne
– Organizacyjne
– Prawne
- Case study – przykłady migracji do chmury wzięte z życia
Zapraszamy również do zapoznania się z wywiadem z Pawłem Matuszakiem opublikowanym na blogu ZPPM – organizatora webinaru. Fragment rozmowy:
Jakie symptomy działalności firmy wskazują, że już najwyższy czas skorzystać z takiego rozwiązania, co powinno obudzić naszą czujność?
Lampka ostrzegawcza powinna zapalić się przede wszystkim wtedy, kiedy widzimy w swojej organizacji czy firmie brak elastyczności związanej z infrastrukturą IT. Jeżeli nie możemy szybko zmodyfikować swoich zasobów takich jak serwery czy hosting, aby sprostać wymaganiom naszych klientów, będziemy ich po prostu tracić. To samo dotyczy sytuacji, kiedy nasz dział techniczny lub firma opiekująca się infrastrukturą odpowiada na zgłoszenie zadania po tygodniu lub wcale (być może dlatego, że nawet nie posiada kompetencji, by nam pomóc).
Kolejnym czynnikiem, który może skutecznie zahamować rozwój naszej organizacji czy firmy, są koszty. Jeżeli słyszymy stwierdzenia „potrzebny jest budżet, a teraz nie mamy środków” lub „musimy kupić sprzęt, a mamy teraz inne tematy” to oznacza, że albo przeniesiemy się do Chmury, albo nie będziemy w stanie się rozwijać.
Powiedział Pan podczas webinaru: „Dobry klient to świadomy klient”. Zatem, co musimy wiedzieć, kiedy już zdecydujemy się na Chmurę? Jaki jest pierwszy krok?
Pierwszy krok to określenie tego, co chcemy do Chmury przenieść, które komputery, serwery, usługi czy oprogramowanie. Musimy odpowiedzieć na pytanie, ile mamy danych? Czy posiadamy ważne oprogramowanie, które jest zainstalowane na komputerach lub laptopach moich pracowników?
Sprawdźmy, czy nie mamy już wykupionych usług chmurowych u innego dostawcy. Czy nie korzystamy z OneDrive, poczty online lub systemu współdzielenia dokumentów. Jeżeli mamy swoją stronę internetową, zweryfikujmy, gdzie ona fizycznie się znajduje i kto się nią opiekuje. Dostawca, do którego chcemy się przenieść, powinien nam pomóc odpowiedzieć na te pytania, dokonując audytu i przedstawiając propozycję migracji.
Zobacz również
Przejrzyj artykułyPlanujesz migrację zasobów do chmury?
Nasi eksperci odpowiedzą na każde pytanie. W zrozumiały sposób opiszą sposób działania MAIN i opracują najbardziej efektywne rozwiązanie.