Chmura prywatna pod platformę aukcyjną – case study Carrot

Zespół MAIN oferuje nam dużo więcej niż zwykłe utrzymanie systemu - jest naszym wsparciem kompetencyjnym.

Podczas analizy problemu dokładnie szukają jego pierwotnego źródła, a nie tylko bezpośredniej przyczyny. Dzięki temu skutecznie usprawniają działanie naszego środowiska.

Maciej Seroczyński Chief Information Officer, Carrot


Główna korzyść:

Dostępność aplikacji klienta w ciągu roku na poziomie 99,99%


Z tego wpisu dowiesz się:

  1. Co firma Carrot zyskała dzięki chmurze prywatnej z perspektywy czasu
  2. Na czym w praktyce polega support techniczny w MAIN
  3. Jak wspieramy klienta w rozwoju

 

Kim jest klient?

Firma Carrot jest właścicielem platformy aukcyjnej, na której licytować można uszkodzone pojazdy bezpośrednio od klientów polskich towarzystw ubezpieczeniowych. W każdym miesiącu na aukcjach wystawianych jest ponad 2000 pojazdów, a każdego dnia w aukcjach udział bierze ponad 800 licytujących. Cały proces aukcyjny jest zautomatyzowany, począwszy od korespondencji kierowanej do klientów, poprzez obieg dokumentacji aż po wystawianie faktur za przewidziane regulaminem opłaty.

Już od dwóch lat – od połowy 2022 r. – serwis aukcyjny firmy Carrot osadzony jest w chmurze prywatnej (Virtual Private Cloud), działającej w infrastrukturze Centrum Danych MAIN, opartej na renomowanym oprogramowaniu do wirtualizacji – VMware vCloud Director. Więcej na temat planowania, wdrożenia i możliwości chmury pisaliśmy w artykule “Virtual Private Cloud pod platformę aukcyjną – case study Carrot”.

Otrzymuj takie artykuły na swoją skrzynkę

Zapisz się na newsletter.
Wysyłamy maks. 1 mail/mies.



    Dlaczego MAIN?

    Do wyboru MAIN przekonało nas kilka istotnych aspektów ich oferty. MAIN zaoferował nam bardzo wysoką jakość – pod względem infrastruktury oraz kompetencji – w przystępnej cenie.

    Przede wszystkim jednak przekonało nas partnerskie podejście MAIN na każdym etapie współpracy – przy analizie środowiska, opracowywaniu oferty czy planowaniu migracji. Jesteśmy zawsze traktowani jak ważny klient, a nie mail na końcu listy.

    Maciej Seroczyński Chief Information Officer, Carrot

    Potrzeby klienta

    Firma Carrot planowała zmianę infrastruktury IT, na której osadzona była jej autorska platforma aukcyjna. Podczas poszukiwań nowego dostawcy szczególny nacisk kładziono na następujące cztery aspekty:

    1. Wysoki poziom dostępności i bezpieczeństwa dla całego serwisu,
    2. Stały monitoring warstwy sprzętowej i oprogramowania,
    3. Profesjonalne utrzymanie oraz administrację,
    4. Wysoką jakość całej infrastruktury.

    Czas, który minął od rozpoczęcia współpracy w 2022 r. pokazał, że chmura prywatna w MAIN realizowana w modelu Platform-as-a-Service (PaaS) spełniła wszystkie powyższe założenia, trafiając w potrzeby klienta.

    Chmura prywatna pod platformę aukcyjną – 2 lata później

    Cała platforma, infrastruktura bezpieczeństwa oraz sieć wewnętrzna są realizowane w MAIN Data Center, z wykorzystaniem VPN od Palo Alto Networks. Inżynierowie MAIN obsługują środowisko obejmujące centralę firmy, jej oddziały oraz pracowników zdalnych w całej Polsce.

    Z perspektywy minionych dwóch lat przeniesienie zasobów do chmury prywatnej wpłynęło pozytywnie na jakość pracy – środowisko IT zapewnia pracownikom Carrot stabilne warunki pracy przy wysokim poziomie bezpieczeństwa.

    Dla nas najważniejszy jest fakt współpracy z zaufanym partnerem, który niezależnie od sytuacji rozumie nasz biznes i dostosowuje swoje zasoby oraz podejście do dość nietypowych wymagań platformy.

    Wszelkie napotykane wyzwania są „nasze”, a wysoka niezawodność jest wspólnym celem. Natomiast wysoka jakość infrastruktury pozwala skupić się na zadaniach rozwojowych, stawiając na automatyzację zadań utrzymaniowych.

    Maciej Seroczyński Chief Information Officer, Carrot

    Polecane

    Usługi szyte na miarę

    Wysoka dostępność środowiska (HA)

    Na wysoką dostępność (HA – High Availability) wpływa kilka czynników:

    • Sprzęt i oprogramowanie klasy Enterprise
    • Zastosowanie redundancji w Centrum Danych MAIN,
    • Kompleksowy nadzór nad systemem, obejmujący reakcje na wysycenie zasobów, np. dostępnego storage’u,
    • Polityki bezpieczeństwa obejmujące m.in.
      • aktualizacje,
      • dostępy (zasada minimalnych uprawnień),
      • segmentację sieciową.

    Stabilność środowiska zaprojektowanego przez inżynierów MAIN w dłuższej perspektywie zmniejszyła też nakład pracy związany z jego utrzymaniem. Ponadto zespół MAIN jest stale gotowy do szybkiej reakcji na zgłoszenia – również te niekrytyczne.

    Wsparcie techniczne wysokiej jakości

    Współpraca między Carrot a MAIN to znacznie więcej niż zapewnianie infrastruktury IT czy rozwiązywanie potencjalnych problemów.

    Inżynierowie MAIN wspierają klienta również we wdrażaniu aktualizacji oprogramowania, przygotowywanych przez software house, oraz proaktywnie proponują optymalizacje związane m.in. z administrowaniem platformą, prowadzeniem projektów, czy metodami wprowadzania zmian.

    Zespół MAIN oferuje nam dużo więcej niż zwykłe utrzymanie systemu - jest naszym wsparciem kompetencyjnym. Podczas analizy problemu dokładnie szukają jego pierwotnego źródła, a nie tylko bezpośredniej przyczyny. Dzięki temu skutecznie usprawniają działanie naszego środowiska.

    Mijają już dwa lata od wdrożenia chmury prywatnej i ani razu nie zdarzyło nam się, żebyśmy byli “przeczekani”. Inżynierowie MAIN są dla nas w pełni dostępni, a pilne kwestie rozwiązują od ręki.

    Maciej Seroczyński Chief Information Officer, Carrot