W MAIN zaufanie w relacjach z klientami, partnerami i pracownikami jest najważniejsze

Autor: Adam Jadczak 3 min czytania

Centrum Prasowe > W MAIN zaufanie w relacjach z klientami, partnerami i pracownikami jest najważniejsze

Marek Turek, wiceprezes zarządu MAIN, opowiada o latach szybkiego rozwoju spółki, wzroście liczby jej klientów, zespołu, kompetencji i posiadanych certyfikatów; nowych produktach, oraz szybkiej rozbudowie społeczności MAIN Partner Community.


Jak zmienił się MAIN? Jak zmieniła się oferta?

Trzy lata temu własne centrum danych w EIP Group stanowiło uzupełnienie – oferowanych w naszej Grupie – usług aplikacyjnych i sieciowych. Dziś MAIN Data Center stanowi osobną, szybko rozwijającą się spółkę, z własnym portfolio zaawansowanych usług data center i rozwiązań chmurowych. Aby osiągnąć obecną pozycję, potrzebowaliśmy jednak zbudowania nie tylko ogromu kompetencji technicznych, ale i własnej, nowoczesnej infrastruktury. Nasi klienci rozwijają się bardzo dynamicznie, a my razem z nimi, ponieważ stawiamy na długofalowe relacje.

Od 4 lat obroty MAIN rosną – rok do roku – o ponad 100%. Za tym idzie równie szybki wzrost liczby pracowników i kolejnych usług data center. Mieliśmy zaledwie kilka podstawowych – kolokację, relokację i migrację. Tworzyliśmy także chmury prywatne dla kilku klientów EIP Group. Zaplanowaliśmy wyjście z usługami na zewnątrz. W efekcie powstało wiele nowych produktów, w tym cloud współdzielony. W ciągu ostatnich lat rozbudowaliśmy np. usługę Private Cloud o dodatkowe usługi, m.in. pełną administrację czy dodatkowe portfolio narzędzi, aby środowiska chmury prywatnej naszych klientów były niezawodne, jeszcze bardziej wydajne i zautomatyzowane.

Drugie centrum danych

Dzięki umowie partnerskiej z Equinix zbudowaliśmy drugie centrum danych. Pozwoliło to nam zaoferować usługi Disaster Recovery as a Service – DRaaS. To ważny element naszej oferty, ponieważ – według tegorocznego badania CXO Insight ITwiz Best 100 – chmura, jako środowisko dla kopii zapasowych, jest przesłanką jej implementacji dla ponad 20% ankietowanych top menedżerów z polskich firm.

Zaczęliśmy też oferować pełną gamę usług chmury hybrydowej. Nasi klienci mogą więc łączyć własne środowiska on-premise z chmurą prywatną MAIN i usługami Public Cloud. Dzięki temu nasz klient zyskuje wysoki poziom Business Continuity dzięki zapasowej lokalizacji, a także wysoką skalowalność chmury publicznej, czy komponenty dostępne tylko w ofercie konkretnego dostawcy Public Cloud.

Klienci bywają różni, zarówno pod względem budżetu, jak i posiadanego rozwiązania. Należy wysłuchać ich potrzeb, przeanalizować dotychczas wykorzystywaną infrastrukturę IT, a następnie zaproponować takie usługi, które będą dopasowane do aktualnych oraz przyszłych celów biznesowych ich organizacji.

Chcemy wypracować bezpieczne, stabilne i przygotowane na przyszłe wyzwania środowisko IT. Z tego podejścia rodzą się indywidualne, dedykowane rozwiązania. Powstaje usługa chmurowa szyta na miarę.

Marek Turek Vicepresident

Jakie MAIN ma plany na rok 2022?

Od dłuższego czasu klienci zainteresowani są konteneryzacją w związku z planami migracji swoich usług do tej właśnie architektury. Zrealizowaliśmy już kilka tego typu projektów. Nasz zespół przeszedł niezbędne szkolenia i certyfikacje w zakresie technologii Red Hat OpenShift oraz Kubernetes. Obecnie przygotowujemy dedykowane środowiska IT oparte na kontenerach dla konkretnych klientów. W roku 2022 będzie to osobny produkt w ofercie MAIN.

Ten rok jest przełomowym dla MAIN. Co się takiego wydarzyło?

Ten rok, to przede wszystkim bardzo dynamiczny rozwój bazy klientów z różnorodnych branż, w tym najbardziej wymagającego pod względem regulacyjnym sektora finansowego. Ale mamy też klientów z sektorów motoryzacyjnego, e-commerce, a także producentów oprogramowania.

W jaki sposób podchodzicie do realizacji projektów z klientami?

Zapewniamy płynność połączeń pomiędzy dowolnymi środowiskami IT – własnym centrum danych oraz chmurą prywatną i publiczną. Dajemy również klientowi wolność wyboru i dopasowania środowiska do celu, jaki ma zrealizować. Zapewniamy przy tym kompleksowe doradztwo. To przewodnia idea działania MAIN. Nie wykluczamy na wstępie żadnych scenariuszy. Kluczowe są dla nas partnerstwo z klientem i doradzanie mu.

Klienci bywają różni, zarówno pod względem budżetu, jak i posiadanego rozwiązania. Należy wysłuchać ich potrzeb, przeanalizować dotychczas wykorzystywaną infrastrukturę IT, a następnie zaproponować takie usługi, które będą dopasowane do aktualnych oraz przyszłych celów biznesowych ich organizacji. Chcemy wypracować bezpieczne, stabilne i przygotowane na przyszłe wyzwania środowisko IT. Z tego podejścia rodzą się indywidualne, dedykowane rozwiązania. Powstaje usługa chmurowa szyta na miarę.

Współpraca z renomowaną kancelarią Kochański & Partners

Co warto podkreślić, zawsze przedstawiamy klientowi exit plan, budujemy środowisko tak, aby nie czuł się zależny, czy „wpędzony w złotą klatkę”. Wiemy, że exit plan to ważny temat dla firm z wielu branż. We współpracy z renomowaną kancelarią Kochański & Partners pracujemy nad jego formalizacją w postaci konkretnych zapisów umowy. Już teraz jednak gwarantujemy taką możliwość na etapie wstępnych rozmów. Przy czym nie jest to hipotetyczny exit plan, obwarowany zaporową ceną praktycznie uniemożliwiającą zmianę dostawcy usługi chmurowej. Nie chcemy, aby wyjście z chmury było traumatycznym przeżyciem czy ogromnym kosztem.

Staramy się też pokazywać cały świat technologii, a nie tylko własne podwórko. Otwarcie dyskutujemy o dostępnych opcjach. Chcemy, aby klient uniknął vendor lock. Deklarując na wstępie takie warunki jak exit plan, kładziemy fundament pod relacje oparte na zaufaniu. To nasz rys od początków działania MAIN.

Polecane

Sprawdź najpopularniejsze rozwiązania MAIN

Bardzo zależy nam na rozwoju kompetencji naszego zespołu. Wspieramy więc wszelkie tego typu działania, także prywatne. To ważne, bo siłą MAIN są profesjonalni i odważni pracownicy. Zależy nam na tym, aby mieli do siebie nawzajem zaufanie.

Dbamy o ducha koleżeństwa. Zawsze mogę liczyć na zespół, a każdy z nas na siebie nawzajem. Jeszcze raz podkreślę, główną siłą MAIN są pracownicy i ich kompetencje.

Marek Turek Vicepresident

Wzrost liczby klientów i zespołu

Punktem zwrotnym były lata 2019–2020. Wówczas najszybciej zwiększał się zespół techniczny MAIN. W roku 2018 był jedynie 6-osobowy. Obecnie jest to już ponad 20 osób, z czego dwanaście to inżynierowie współpracujący z profesjonalnymi Project Managerami. W 2021 roku bardzo rozwinęliśmy także dział wsparcia i sprzedaży. Pozwala nam to lepiej odpowiadać na potrzeby klientów. Każdy z nich ma dedykowanego PM-a wraz ze – wspierającym go – zespołem inżynierów. W ciągu ostatnich 2–3 lat zbudowaliśmy też 10-osobowy Service Desk, który jest pierwszą linią wsparcia dla naszych klientów.

Za rozwojem produktów dla naszych klientów idzie rozwój – posiadanych przez naszych inżynierów – specjalizacji technicznych, jak te dotyczące technologii kontenerowych. Uzupełniamy kompetencje, zdobywamy kolejne certyfikaty, które wyróżniają nas na rynku. Bardzo zależy nam na rozwoju kompetencji naszego zespołu. Wspieramy więc wszelkie tego typu działania, również prywatne. To ważne, bo siłą MAIN są profesjonalni i odważni pracownicy. Zależy nam na tym, aby mieli do siebie nawzajem zaufanie. Dbamy o ducha koleżeństwa. Zawsze mogę liczyć na zespół, a każdy z nas na siebie nawzajem. Jeszcze raz podkreślę, główną siłą MAIN są pracownicy i ich kompetencje.

Rozwój społeczności MAIN Partner Community

Ostatni rok to bardzo mocna rozbudowa naszego kanału partnerskiego w ramach MAIN Partner Community. W tej społeczności działa już ok. 80 firm. Dzięki współpracy z nimi staramy się rozwijać unikalne produkty i usługi, które mają odpowiadać na nowe potrzeby obecnych i przyszłych klientów. Mając bezpośredni dostęp do partnera i specjalistów, którzy stoją za jego ofertą, gwarantujemy klientom bezpieczeństwo związane z wykorzystaniem proponowanych rozwiązań.

Nie ma drugiego, takiego programu, który opiera się na rozwoju społeczności zbudowanej na relacjach i wzajemnych korzyściach. Co warto podkreślić, nasi partnerzy współpracują ze sobą nawzajem. Przygotowują dla innych członków społeczności MAIN Partner Community prezentacje rozwiązań, które mogą uzupełnić ich portfolio produktów i usług. Budowanie tego typu relacji jest naprawdę wyjątkowe w branży IT.

Nie jest ważne, po której stronie jesteśmy – klienta, dostawcy, partnera, pracownika – najważniejsze jest zaufanie. Tym kieruję się zawsze w życiu prywatnym i zawodowym.

Wywiad ukazał się na łamach magazynu ITwiz.

Udostępnij znajomym

Adam Jadczak
Adam Jadczak

Redaktor naczelny magazynu ITwiz – miesięcznika skierowanego do osób podejmujących decyzje o zakupie rozwiązań IT. Ambasador marki MAIN Data Center.

Zobacz również

Przejrzyj artykuły

MAIN wprowadza do oferty infrastrukturę opartą na serwerach HPE ProLiant RL300 Gen11 wyposażonych w wykonane w technologii ARM procesory Ampere® Altra®.

Rozmowa z Andrzejem Kurkiem, prezesem zarządu DC Software o wprowadzeniu na rynek systemu eOS wspierającego proces prowadzenia Badań Klinicznych.

#wywiad Przeczytaj

Z Rafałem Barnowskim, Head of Sales and Marketing w EIP Dynamics, o nowym produkcie i metodologii jego wdrożenia, Microsoft Dynamics 365 Business Central Online.

#wywiad Przeczytaj

Planujesz migrację zasobów do chmury?

Nasi eksperci odpowiedzą na każde Państwa pytanie. W zrozumiały sposób opiszą, jak działa MAIN i opracują najbardziej efektywne rozwiązanie.

Napisz do nas