Wdrażamy Microsoft Dynamics 365 Business Central w ponad 30 krajach

Autor: Adam Jadczak 3 min czytania

Centrum Prasowe > Wdrażamy Microsoft Dynamics 365 Business Central w ponad 30 krajach

Z Rafałem Barnowskim, Head of Sales and Marketing w EIP Dynamics, rozmawiamy o:

  • ekspansji międzynarodowej;
  • najważniejszych, zrealizowanych ostatnio projektach;
  • nowym produkcie i metodologii jego wdrożenia, Microsoft Dynamics 365 Business Central Online;
  • szybkim rozwoju zespołu EIP Dynamics.

Ponad 50% wdrożeń EIP Dynamics to projekty poza Polską. Czy ekspansja zagraniczna to główny kierunek rozwoju?

Od lat jesteśmy rozpoznawani jako partner Microsoft Dynamics wywodzący się z Polski, ale realizujący projekty zagraniczne. Przeprowadziliśmy wdrożenia już w ponad 30 krajach Europy i Ameryki Północnej. Od początku też nastawiliśmy się na to, aby zespół EIP Dynamics był dwujęzyczny: polsko-angielski.

Najmocniejsze nasze przyczółki to Wielka Brytania i Skandynawia, gdzie zrealizowaliśmy najwięcej wdrożeń. Na tych rynkach jesteśmy w stanie samodzielnie zrealizować projekt, od A do Z, w dodatku w zgodzie z lokalnymi przepisami. Z kolei w Europie Środkowo-Wschodniej wspieramy się lokalnymi spółkami.

W każdym kraju mamy co najmniej jednego, preferowanego partnera, z którym realizowaliśmy wspólne projekty. Łącznie jest ich już prawie 20. Dlatego też wielu klientom jesteśmy w stanie powiedzieć, że na rynkach, w których zamierzają rozpocząć działalność, my już jesteśmy.

Jakie są największe sukcesy w ostatnim roku?

Dużym echem odbiło się na pewno – zrealizowane przez nas – wdrożenie Microsoft Dynamics 365 Business Central w Booksy. Projekt ten objął już dwa kraje, w których działa ta firma – Polskę i Stany Zjednoczone. Właśnie kończymy wdrożenie w Wielkiej Brytanii i jesteśmy w trakcie kolejnego, dla spółki z Hiszpanii.

Dwa ostatnie to wdrożenia Business Central Online, a z pewnością – wraz z szybkim wzrostem działalności Booksy – kolejne projekty pojawią się na wielu innych rynkach.

Drugie, ważne zdarzenie w EIP Dynamics to rozszerzenie naszej oferty o nowy produkt, Microsoft Dynamics 365 Business Central Online. Mamy już kilka tego typu wdrożeń za sobą, m.in. w North Trampoline. Jest to dystrybutor sprzętu sportowego działający globalnie.

Dzięki wielkiemu zaangażowaniu i kompetencjom naszego zespołu, wdrożyliśmy tam w 4 miesiące system, który pozwala realizować sprzedaż trampolin w 30 krajach. Poza samym wdrożeniem Business Central online, przygotowaliśmy integracje z zewnętrznymi systemami e-commerce i WMS.

Kolejny międzynarodowy projekt został zrealizowany dla sieci restauracji. Business Central online został tam najpierw wdrożony na rynku czeskim, a w tym momencie kończymy wdrożenia w Holandii i Niemczech. Nasz klient bardzo mocno stawia na wykorzystanie nowoczesnych narzędzi IT i Business Central online jest ważnym elementem tej strategii.


Od lat jesteśmy rozpoznawani jako partner Microsoft Dynamics wywodzący się z Polski, ale realizujący projekty zagraniczne.

Przeprowadziliśmy wdrożenia już w ponad 30 krajach Europy i Ameryki Północnej. Dlatego też wielu klientom jesteśmy w stanie powiedzieć, że na rynkach, w których zamierzają rozpocząć działalność, my już jesteśmy.

Najmocniejsze nasze przyczółki to Wielka Brytania i Skandynawia, gdzie zrealizowaliśmy najwięcej wdrożeń.

Rafał Barnowski Head of Sales and Marketing, EIP Dynamics


Czy Microsoft Dynamics 365 Business Central jest dziś dominującym rozwiązaniem w realizowanych projektach?

Dynamics 365 Business Central to następca Dynamics NAV, z którego na całym świecie korzysta 200 tys. przedsiębiorstw. Rozwiązanie to znalazło się w grupie aplikacji biznesowych Microsoft już kilkanaście lat temu wraz z przejęciem duńskiej firmy Navision.

Obecnie system został całkowicie zmieniony, dostosowany do nowych realiów. Mamy więc odświeżony interfejs, jeszcze głębszą integrację z technologiami Microsoft i marketplace z ponad 2300 aplikacjami stworzonymi przez partnerów z całego świata.

Ponadto Microsoft Dynamics 365 Business Central rozwijany jest dziś na dwa sposoby.  Poza rozwiązaniem on-premise dostępna jest wersja w pełni funkcjonująca w modelu SaaS – Software as a Service. W tym drugim scenariuszu klientowi udostępniana jest platforma online, która jest automatycznie aktualizowana dwa razy w roku.

EIP Dynamics, jako doświadczony partner, dbamy o to, aby taka aktualizacja odbyła się bez zakłócania codziennej pracy w systemie. W tym celu stosujemy testy automatyczne i piszemy modyfikacje w taki sposób, by nie zmieniały standardu systemu.

Na drugim biegunie leży wersja on-premise Microsoft Dynamics 365 Business Central, która może zostać zainstalowana zarówno w centrum danych klienta, jak i w zewnętrznym data center, np. należącym do naszej siostrzanej spółki MAIN Data Center lub w ramach usługi IaaS oferowanej przez dostawców chmury publicznej. W tym przypadku to klient decyduje, w jakim momencie dokonana zostanie aktualizacja.

Microsoft zaoferował wersję chmurową swojego systemu, ponieważ spodziewał się, że klienci będą coraz częściej pytać o możliwość migracji do platformy SaaS. My także widzieliśmy ten rosnący trend, zwłaszcza u klientów zagranicznych. Można powiedzieć, że to oni „wciągnęli nas do chmury”. Teraz również w Polsce pojawiają się pierwsze wdrożenia chmurowe Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Polecane

Bezpieczna chmura w MAIN

Microsoft Dynamics 365 Business Central w chmurze czy on-premise? Który typ rozwiązania najczęściej wybierają klienci?

Coraz więcej klientów chce korzystać z wersji online. Widzą korzyść w tym, że ta platforma to zintegrowane środowisko, łączące gotową infrastrukturę IT i oprogramowanie dostarczane w sposób automatyczny.

Dla wielu klientów jest to coraz bardziej pociągająca wizja. Zwłaszcza w porównaniu z wcześniej wykorzystywanymi, dedykowanymi systemami, które wymagały skomplikowanego procesu wdrożenia, a także wielu testów przed migracją do nowej wersji.

Klienci mają świadomość, że w rozwiązaniach on-premise z czasem będzie rósł ponoszony przez nich wysiłek związany z utrzymaniem i zapewnieniem zgodności wykorzystywanej przez nich wersji systemu Microsoft Dynamics. Ta świadomość często jest decydującym argumentem w podjęciu decyzji o migracji do chmury.

Na czym polega wdrażanie? Czy jest jakaś szczególna metodologia, która wspiera dostarczanie z sukcesem tego rozwiązania?

Do tej pory większość dużych projektów oparta była o metodologię kaskadową, waterfall. Wszystko było więc poprzedzone dogłębną analizą. W oparciu o nią – i określone wymagania – budowaliśmy, wdrażaliśmy i uruchamialiśmy docelowy system. Sprawdza się to doskonale przy dużych projektach ze skomplikowanym zakresem.

Jednak dla małych firm te działania okazują się często nadmiarowe. Wraz z wprowadzeniem do oferty rozwiązania Microsoft Dynamics 365 Business Central Online uelastyczniliśmy proces wdrożenia. Nie chodzi tylko o coraz bardziej popularne metodologie zwinne, lecz całkowitą zmianę podejścia w zakresie skali modyfikacji, jakie wprowadzamy do systemu.

Małe firmy chcą często skorzystać z rynkowych standardów, zawartych w najnowszych wersjach systemów wspomagających zarządzanie. Ich apetyt na modyfikacje systemu jest ograniczony, dlatego tych klientów próbujemy trzymać blisko standardu oferowanego przez Business Central.

W przypadku takich klientów korzystamy z nowego podejścia do wdrożenia Microsoft Dynamics 365 Business Central. Nie przeprowadzamy długotrwałych analiz, w efekcie których powstaje rozbudowana modyfikacja. Działamy natomiast w oparciu o prototyp systemu, który powstaje po zasileniu Business Central próbką danych klienta, a także po zrealizowaniu podstawowych ustawień w systemie.

W czasie warsztatów z klientem próbujemy zrozumieć, w jakich miejscach standard rozwiązania odbiega od oczekiwań klienta i gdzie będą niezbędne modyfikacje. Dzięki takiej zmianie okazuje się, że po zrealizowaniu tej fazy projektu, która jest odpowiednikiem analizy w dużych wdrożeniach, jesteśmy w 30%, 40%, czasem 50% realizacji całego projektu.

W przypadku dużych klientów i wykonywania tradycyjnej analizy, na tym etapie mieliśmy zrealizowane dopiero 10–20% projektu. Faza prototypowania pozwala nam na szybkie dostarczenie gotowego do użycia systemu. Pozostaje jedynie dostarczyć paczkę modyfikacji opartych o, ustalone przez danego klienta, priorytety.

Po ich wdrożeniu – i przeszkoleniu kluczowych użytkowników – system jest właściwie gotowy do uruchomienia produkcyjnego. Time to market jest tutaj nie do pobicia.

Korzystając z powyższego podejścia, przyciągamy klientów do standardu Microsoft Dynamics 365 Business Central Online. Dzięki temu, co pół roku, wraz z kolejną aktualizacją dostają nową wersję systemu z rozbudowanymi funkcjonalnościami, poprawkami w zakresie wydajności i bezpieczeństwa i nie muszą się martwić, że automatyczne uaktualnienie wygeneruje problemy, ponieważ za bardzo zmienili oryginalny system.

Czy EIP Dynamics ma wspólną ofertę z MAIN Data Center?

Działając ręka w rękę, zauważyliśmy potrzebę zbudowania referencyjnego środowiska IT, wstępnie przygotowanego do potrzeb klientów chcących skorzystać z platformy Microsoft Dynamics 365 Business Central. Stworzyliśmy więc infrastrukturę IT dedykowaną dla różnej wielkości firm.

Przygotowane wstępnie zasoby IT uwzględniają zarówno przyszłą liczbę użytkowników, jak i zasobochłonność poszczególnych modułów, z których będzie korzystał klient. Otrzymuje on z jednej strony instalowane oprogramowanie, którego upgrade’ami może zarządzać, z drugiej zaś gotowe i odpowiednio wyskalowane środowisko IT.

Referencyjne środowiska IT w MAIN Data Center są już gotowe i opisane w formie kilku standardowych ofert. Mamy więc punkt wyjścia do rozmowy z klientami, dla których aspekt infrastruktury IT może być zbyt skomplikowany, albo po prostu nie chcą się nim zajmować. Mamy też już trzech pierwszych klientów, dla których takie środowisko uruchomiliśmy w centrum danych MAIN.

Jakie są najważniejsze plany EIP Dynamics na rok 2022?

Na pewno duża część z nich wiąże się z kolejnymi wdrożeniami Microsoft Dynamics 365 Business Central Online. Oferta ta stale się rozwija. Rośnie też liczba zrealizowanych przez nas wdrożeń, ponieważ rozwiązanie to znakomicie odpowiada na aktualne potrzeby klientów. Mamy więc coraz więcej doświadczeń, którymi możemy się podzielić.

Duża część nowych klientów dociera do nas za pośrednictwem strony internetowej. Obecnie powstaje jej nowa wersja, skupiona na ofercie Microsoft 365 Business Central Online. To moje „oczko w głowie” na 2022 rok. Microsoft także stworzył wiele materiałów na temat Microsoft Dynamics 365 Business Central Online. Udostępnił też na Microsoft Docs pełną dokumentację tego rozwiązania.

Mamy również dostęp do ponad 200 modułów e-learningowych. Materiałów jest tak dużo, ponieważ istnieje na nie ogromne zapotrzebowanie na rynku. Klienci chcą samodzielnie zdobywać wiedzę o Microsoft Dynamics 365 Business Central Online, wybrać najbardziej pasujące im rozwiązanie, a następnie nauczyć się z niego korzystać.

Kolejną aktywnością przygotowaną na ten rok jest konferencja online, w czasie której będziemy opowiadać o Microsoft Dynamics 365 Business Central Online. Połączymy w jej trakcie prezentacje funkcjonalności tego systemu z opisami case study naszych klientów.

Ponadto w konferencji wezmą udział przedstawiciele jednej z największych firm tworzących rozwiązania dla Business Central – jest to duński partner Continia.

Konferencja odbędzie się 8. czerwca i liczymy na ogromne zainteresowanie przede wszystkim firm, które myślą o bezproblemowym przejściu do Microsoft Dynamics 365 Business Central Online.

Obecnie w EIP Dynamics pracuje ok. 80 osób. Czy planujecie wzrost liczebności zespołu?

Dokładnie jest to 85 osób. Patrząc na cel sprzedażowy na ten rok widzę, że na koniec 2022 roku powinniśmy zatrudniać ok. 100 osób. Ostatnio szybko zwiększaliśmy zatrudnienie poprzez konsolidację rynku. W połowie 2020 roku do EIP dołączyła spółka Dynamics Development Center.

Od zeszłego roku działamy pod wspólną marką EIP Dynamics. W EIP Group jest też jeszcze jedna, niedawno przejęta spółka zajmująca się wdrożeniami rozwiązań Microsoft Dynamics – EIP Softart. To raczej nie jest nasze ostatnie słowo, jeśli chodzi o konsolidację rynku.

Adam Jadczak
Adam Jadczak

Redaktor naczelny magazynu ITwiz – miesięcznika skierowanego do osób podejmujących decyzje o zakupie rozwiązań IT. Ambasador marki MAIN Data Center.

Zobacz również

Przejrzyj artykuły

Hatomi poszukiwało bezpiecznej infrastruktury pod wewnętrzne projekty. Wybrali serwery dedykowane (Metal as a Service) od MAIN.

Backup i chmura umożliwiają placówkom medycznym włączyć się w cyfrową transformację i świadczyć usługi niezależnie od sytuacji.

Sprawdź nasze porównanie jednych z najważniejszych technologii w IT: konteneryzacja i wirtualizacja, ich architektura, zalety i zastosowania.

Planujesz migrację zasobów do chmury?

Nasi eksperci odpowiedzą na każde Państwa pytanie. W zrozumiały sposób opiszą, jak działa MAIN i opracują najbardziej efektywne rozwiązanie.

Napisz do nas