Omecon od 15 lat dostarcza kompleksowe rozwiązania IT zaprojektowane dla dystrybucji, logistyki i transportu. Z sukcesem pracuje dla dużych i małych przedsiębiorstw krajowych i międzynarodowych w sektorze logistycznym. Na polskim rynku firmę wyróżnia nie tylko doświadczenie. Doradza, projektuje, wdraża i utrzymuje pracę rozwiązań IT dedykowanych dla Twojej firmy.
Misją jest dostarczanie wydajnych rozwiązań oraz zapewnianie kompleksowego wsparcia klientom w rozwoju i utrzymaniu systemów optymalizujących procesy operacyjne z zakresu dystrybucji, logistyki i transportu.
Umożliwia użytkownikom optymalizację pracy planistów, dyspozytorów, przewoźników, pracowników sortowni oraz działów finansowo-rozliczeniowych. Wspiera procesy poprzez synchronizację transportu pomiędzy oddziałami, sprawną rejestrację dostaw, rozładunku i wysyłki oraz zarządzanie infrastrukturą rotacyjną (naczepy i ciągniki). System ułatwia zarządzanie transportem liniowym w ramach krajowej i międzynarodowej logistyki w trzech głównych obszarach:
• planowaniu połączeń i zarządzaniu harmonogramami jazdy,
• realizacji i monitoringu operacji logistyczno-dystrybucyjnych,
• zarządzaniu i kontroli rozliczeń z tytułu wykonanych zleceń.
Umożliwia planistom wyznaczanie efektywnych tras według przyjętych kryteriów i priorytetów optymalizacyjnych. Zaawansowane algorytmy działają w oparciu o podstawowe dane (przepisy drogowe, natężenie ruchu, dostępna sieć dróg) pochodzące z systemów mapowych jak również zadane parametry optymalizacyjne (ładowność pojazdu, planowe okna czasowe, terminy realizacji dostawy/usługi, itd.). Na podstawie określonych parametrów moduł generuje trasy przejazdu (czas przejazdu, efektywność kosztowa, najkrótsza trasa). Podczas optymalizacji wyznaczany jest także czas niezbędny do realizacji dostawy lub określonej usługi.
Umożliwia pełną automatyzację obsługi wjazdu i wyjazdu z terenu centrum dystrybucyjno-logistycznego dzięki kontroli natężenia i efektywnego zarządzania ruchem pojazdów na placu manewrowym. System wspiera zarządzanie placem w obszarach: awizacji i harmonogramowania transportu/dostaw, obsługi procesów magazynowych (załadunek/rozładunek) jak również zarządzania i kontroli ruchu pojazdów na terenie obiektu.
Stanowią rozwiązanie zaprojektowane z myślą o optymalizacji pracy dostawców, kurierów i przewoźników. Umożliwiają sprawne delegowanie zleceń poprzez komunikację w czasie rzeczywistym między dyspozytorem a przewoźnikami wyposażonymi w przenośne terminale. System zapewnia wsparcie procesu doręczenia od momentu rejestracji przesyłki i przekazania zlecenia począwszy, poprzez planowanie i optymalizację tras, bieżący monitoring statusu realizacji zlecenia a na doręczeniu, obsłudze zwrotów i rozliczeniu środków z płatności skończywszy. Aplikacja stanowi jednocześnie system nawigacji pomiędzy kolejnymi punktami dostaw, wspierany funkcją estymacji czasu realizacji danego zlecenia (ETA) uwzględniającą bieżące warunki drogowe. Przewoźnik posiada szybki wgląd do aktualnych informacji i statusu realizacji harmonogramu zleceń.
Umożliwiają obsługę zleceń od momentu przyjęcia poprzez planowanie harmonogramu aż do doręczenia zamówionego produktu wraz z realizacją usługi komplementarnej. Rozwiązanie wspiera procesy planowania, organizacji i realizacji usług w terenie. Głównymi adresatami są sieci handlowo-usługowe, które równolegle z dostawami oferowanego asortymentu świadczą swoim klientom usługi uzupełniające podstawowy zakup w postaci montażu lub instalacji zakupionego produktu oraz przedsiębiorstwa świadczące usługi instalatorsko-serwisowe.
Rozwiązanie zapewnia wsparcie w realizacji wykupionej usługi, na którą składają się pojedyncze zadania do wykonania. Aplikacja w intuicyjny sposób prowadzi pracownika przez poszczególne etapy, zapewniając dostęp do niezbędnej dokumentacji technicznej ułatwiającej montaż/instalację. Podobniej jak aplikacje wspierające procesy ostatniej mili, umożliwia realizację płatności elektronicznych i gotówkowych, obsługę zwrotów i reklamacji a także badanie satysfakcji klienta
Rozwiązanie wspiera i automatyzuje procesy sprzedażowo-handlowe. System zapewnia obsługę procesu od chwili pozyskania kontaktu handlowego przez pracowników terenowych poprzez jego dystrybucję do określonego menedżera i kontynuację procesu obsługi klienta a na zakończeniu procesu handlowego i obsłudze posprzedażnej skończywszy. Funkcjonalność systemowa umożliwia między innymi: planowanie zdarzeń wraz z realizacją zadań, rejestrację, wymianę i analizę danych, zarządzanie stanami magazynowymi oferowanego asortymentu, zarządzanie pracownikami terenowymi i dystrybucję zadań.
Materiały
Niezależnie od tego, czy pracujesz w firmie świadczącej usługi informatyczne, czy jesteś ekspertem IT w jednoosobowej firmie, możesz rozwijać swoje kompetencje, pozyskiwać więcej klientów i zwiększać swoje miesięczne dochody razem z nami.
Napisz do nas, a odpowiedź otrzymasz w ciągu godziny (pn-pt 8-16).