Rozwiązania IT do optymalizacji operacyjnej dla dystrybucji, transportu i logistyki

  • Omecon Sp. z o.o.
  • ul. Zeusa 47 lok. U1
  • 01-497 Warszawa

O partnerze

Omecon od 15 lat dostarcza kompleksowe rozwiązania IT zaprojektowane dla dystrybucji, logistyki i transportu. Z sukcesem pracuje dla dużych i małych przedsiębiorstw krajowych i międzynarodowych w sektorze logistycznym. Na polskim rynku firmę wyróżnia nie tylko doświadczenie. Doradza, projektuje, wdraża i utrzymuje pracę rozwiązań IT dedykowanych dla Twojej firmy.

Misją jest dostarczanie wydajnych rozwiązań oraz zapewnianie kompleksowego wsparcia klientom w rozwoju i utrzymaniu systemów optymalizujących procesy operacyjne z zakresu dystrybucji, logistyki i transportu.

Nasze rozwiązania

Systemy zarządzania transportem liniowym (TMS)

Umożliwia użytkownikom optymalizację pracy planistów, dyspozytorów, przewoźników, pracowników sortowni oraz działów finansowo-rozliczeniowych. Wspiera procesy poprzez synchronizację transportu pomiędzy oddziałami, sprawną rejestrację dostaw, rozładunku i wysyłki oraz zarządzanie infrastrukturą rotacyjną (naczepy i ciągniki). System ułatwia zarządzanie transportem liniowym w ramach krajowej i międzynarodowej logistyki w trzech głównych obszarach:
• planowaniu połączeń i zarządzaniu harmonogramami jazdy,
• realizacji i monitoringu operacji logistyczno-dystrybucyjnych,
• zarządzaniu i kontroli rozliczeń z tytułu wykonanych zleceń.

Systemy optymalizacji tras i dostaw

Umożliwia planistom wyznaczanie efektywnych tras według przyjętych kryteriów i priorytetów optymalizacyjnych. Zaawansowane algorytmy działają w oparciu o podstawowe dane (przepisy drogowe, natężenie ruchu, dostępna sieć dróg) pochodzące z systemów mapowych jak również zadane parametry optymalizacyjne (ładowność pojazdu, planowe okna czasowe, terminy realizacji dostawy/usługi, itd.). Na podstawie określonych parametrów moduł generuje trasy przejazdu (czas przejazdu, efektywność kosztowa, najkrótsza trasa). Podczas optymalizacji wyznaczany jest także czas niezbędny do realizacji dostawy lub określonej usługi.

Systemy zarządzania placem i awizacją dostaw (YMS)

Umożliwia pełną automatyzację obsługi wjazdu i wyjazdu z terenu centrum dystrybucyjno-logistycznego dzięki kontroli natężenia i efektywnego zarządzania ruchem pojazdów na placu manewrowym. System wspiera zarządzanie placem w obszarach: awizacji i harmonogramowania transportu/dostaw, obsługi procesów magazynowych (załadunek/rozładunek) jak również zarządzania i kontroli ruchu pojazdów na terenie obiektu.

Aplikacje mobilne do obsługi ostatniej mili

Stanowią rozwiązanie zaprojektowane z myślą o optymalizacji pracy dostawców, kurierów i przewoźników. Umożliwiają sprawne delegowanie zleceń poprzez komunikację w czasie rzeczywistym między dyspozytorem a przewoźnikami wyposażonymi w przenośne terminale. System zapewnia wsparcie procesu doręczenia od momentu rejestracji przesyłki i przekazania zlecenia począwszy, poprzez planowanie i optymalizację tras, bieżący monitoring statusu realizacji zlecenia a na doręczeniu, obsłudze zwrotów i rozliczeniu środków z płatności skończywszy. Aplikacja stanowi jednocześnie system nawigacji pomiędzy kolejnymi punktami dostaw, wspierany funkcją estymacji czasu realizacji danego zlecenia (ETA) uwzględniającą bieżące warunki drogowe. Przewoźnik posiada szybki wgląd do aktualnych informacji i statusu realizacji harmonogramu zleceń.

Aplikacje mobilne do wsparcia procesów e-commerce

Umożliwiają obsługę zleceń od momentu przyjęcia poprzez planowanie harmonogramu aż do doręczenia zamówionego produktu wraz z realizacją usługi komplementarnej. Rozwiązanie wspiera procesy planowania, organizacji i realizacji usług w terenie. Głównymi adresatami są sieci handlowo-usługowe, które równolegle z dostawami oferowanego asortymentu świadczą swoim klientom usługi uzupełniające podstawowy zakup w postaci montażu lub instalacji zakupionego produktu oraz przedsiębiorstwa świadczące usługi instalatorsko-serwisowe.
Rozwiązanie zapewnia wsparcie w realizacji wykupionej usługi, na którą składają się pojedyncze zadania do wykonania. Aplikacja w intuicyjny sposób prowadzi pracownika przez poszczególne etapy, zapewniając dostęp do niezbędnej dokumentacji technicznej ułatwiającej montaż/instalację. Podobniej jak aplikacje wspierające procesy ostatniej mili, umożliwia realizację płatności elektronicznych i gotówkowych, obsługę zwrotów i reklamacji a także badanie satysfakcji klienta

Aplikacje mobilne dla pracowników terenowych (SFA)

Rozwiązanie wspiera i automatyzuje procesy sprzedażowo-handlowe. System zapewnia obsługę procesu od chwili pozyskania kontaktu handlowego przez pracowników terenowych poprzez jego dystrybucję do określonego menedżera i kontynuację procesu obsługi klienta a na zakończeniu procesu handlowego i obsłudze posprzedażnej skończywszy. Funkcjonalność systemowa umożliwia między innymi: planowanie zdarzeń wraz z realizacją zadań, rejestrację, wymianę i analizę danych, zarządzanie stanami magazynowymi oferowanego asortymentu, zarządzanie pracownikami terenowymi i dystrybucję zadań.

Materiały

Dowiedz się więcej o współpracy Omecon i MAIN

Dowiedz się więcej o naszych partnerach

Niezależnie od tego, czy pracujesz w firmie świadczącej usługi informatyczne, czy jesteś ekspertem IT w jednoosobowej firmie, możesz rozwijać swoje kompetencje, pozyskiwać więcej klientów i zwiększać swoje miesięczne dochody razem z nami.

Dołącz do MAIN Partner Community

Napisz do nas, a odpowiedź otrzymasz w ciągu 
godziny (pn-pt 8-16).

    * Pola obowiązkowe

    Adrianna Jabłońska
    Partner Account Manager